Harmaa hallinto ja Suomen ihmisoikeustilanne 2011

Suomi jatkaa läntisten YK-maiden johtavana ihmisoikeusrikosvaltiona. Kova väite heti tämän artikkelin alkuun. Perustelen väitteeni saman tien.

Hallitus ja eduskunta saattoivat vuosina 2003 – 2007 voimaan ”kahden lääkärin loukku” – lakipaketin nimellä tunnetun potilaiden niittokoneiston. Nostaen samalla vakuutuslääketieteen täysin ylivertaiseen asemaan. Vakuutuslääketiede tunnetaan myös Suomen Akatemian alaisissa tiedepiireissä puhtaana pseudo- eli valetieteenä. Siksi vakuutuslääketiedettä ei löydy Suomen Akatemian tiedeluetteloista. Ei ole koskaan löytynytkään, mutta rahallahan on ennenkin saanut aika lailla aikaiseksi.

Ex - pääministeri Matti Taneli Vanhanen avaamaan korporatismi koneistomme?

Ex – pääministeri Matti Taneli Vanhanen avaamaan ja paljastamaan korporatismi koneistomme?

Toivottavasti kasvava suorien yhteydenottojen ja katutasolla tapahtuvien erilaisten kontaktien otto alkaa nostattamaan päättäjiemme ihonpintaan, kunnolla kylmäävän ja omatuntoa herättelevän hien.

Älkää kuitenkaan unohtako missään vaiheessa omien ammattiliittojenne vastuuhenkilöitä, koska minun mielestäni he ovat ”neuvotelleet” ja hoitaneet jäseniensä asiat tässä toimialueessa helvetin huonosti. No, rahalla ja vastakaupoilla saa kaikenlaista Suomessakin.

SISÄLLYSLUETTELO ARTIKKELILLE

Nelikanta on osa isoksi kasvanutta harmaata hallintoa
Kahden lääkärin loukku – lakipaketti

Laillisuusvalvonta Prinsessa Ruususen 100-vuotiaassa unessa?
Harmaa hallinto on osa lähihistoriamme avaamatonta perimää
Vasemmiston työelämälinjaukset sivuraiteille
Vakiintunut maan tapa täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit
Suomen ensimmäinen kansallinen ihmisoikeusohjelma vahvistuu 2011!
Hallitusohjelman tekijät 2011
Hallitusohjelman juridinen painoarvo on pyyhinpaperin luokkaa

Aiheeseen liittyvä Suomi 2017 artikkeli:
← Suomalainen sosiaaliturva EU:n alle
Suomen sisäiset Berliinin muurit murtumassa? →
– EU:n ja maan tapa esiin rehellisyydessä sekä avoimuudessa –

Alla olevat liitteet ovat .pdf-muodossa:
Hallitusohjelma_Pääministeri Jyrki Kataisen hallituksen ohjelma 22.6.2011
Hallitusohjelma_Vanhasen hallitus 2003 – 2007
Hallitusneuvottelujen organisaatio_muok2705-1
Hallitusneuvottelujen organisaatio_13062011
Hallitusneuvottelijoiden_LOBBARIT_hallitusneuvotteluissa olleet_YLE 01702011

Tapiolan Kalpala: Valtiojohdon pyydettävä anteeksi

Lakien synty, Seppo Konttinen
”Lainsäädäntövalta ei ole enää kansan valitsemalla eduskunnalla vaan perustuslain vastaisesti harvojen ja valittujen hallinnassa erilaisissa verkostoissa.”

* * * *

Nelikanta on osa isoksi kasvanutta harmaata hallintoa
Päivitys 9.11.2015 > Katso isoa kuvaa osoitteessa:
https://suomi2017.wordpress.com/2015/11/03/perustuslaki-3/

Seuraavissa konkreettisissa hallituksen esityksissä ja niistä nelikannassa voimaan saatetussa lainsäädännössä vakuutusyhtiöiden ylivertaista asemaa vahvistettiin eduskunnassa vuosina 2003 – 2007 entisestään. Laillisuusvalvonta tuntuu olevan Suomessa pysyvästi koomassa…

Kuitenkaan tästä härskisti läpiajetusta kokonaisuudesta ei löydy mitään mainintaan pääministeri Matti Taneli Vanhasen I hallituksen hallitusohjelmasta.

”Hallitusohjelma Vanhasen hallitus 2003 – 2007”-kopio tämän artikkelin lopussa.

Kahden lääkärin loukku – Kaikki valta vakuutuslääkäreillä ja vakuutuslakimiehillä. Ilman pelkoa juridiseen taikka korvausvastuuseen joutumisesta.

Sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtajana toimi sdp:n kansanedustaja Valto Koski. Lakivaliokunnan puheenjohtajana toimi yhden kauden oikeusministeri vihreiden Tuija Brax. Perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana toimi kokoomuksen kansanedustaja Kimmo Sasi.

Kahden lääkärin loukku – lakipaketti

Ranskalaisin viivoin kaikkein merkittävimmät käytännön vaikutukset:

1. HE 62/2004 – Hallituksen esitys laiksi tapaturmavakuutuslain 17 ja 41 d §:n muuttamisesta

– vakuutuslääkärien rikosoikeudellinen vastuu poistettiin.
– hoitava lääkäri antaa lausuntonsa vakuuttaen antamansa tiedot omatuntonsa ja kunniansa kautta oikeiksi.
– vakuutuslääkäri voi hylätä hoitavan lääkärin lausunnossa esittämät löydökset lyhimmillään sanalla ”ei”.

2. HE 47/2005 (HE 155/2003) – Hallituksen esitys toimeentuloturvan muutoksenhakua koskevaksi lainsäädännöksi annetun hallituksen esityksen (HE 155/2003 vp) täydentämisestä

– tapaturma-asiain muutoksenhakulautakunnan lääkärijäsenenä voi toimia vain toisen tuomioistuinkäsittelyn osapuolen eli vakuutusyhtiön kouluttama vakuutuslääkäri.

3. HE 91/2006 – Hallituksen esitys työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnasta annetun lain muuttamisesta

– työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnan lääkärijäsenenä voi toimia vain toisen tuomioistuinkäsittelyn osapuolen eli työeläkeyhtiön tai – laitoksen kouluttama vakuutuslääkäri.

4. HE 12/2006 – Hallituksen esitys laiksi oikeudenkäynnin julkisuudesta hallintotuomioistuimissa sekä eräiksi siihen liittyviksi laeiksi

– koskee mm. koko vakuutusoikeudellista erityistuomioistuinjärjestelmää.
– vakuutuslääkärijäsenen lausumat ja siten perustelut ovat 80 vuotta päätöksen antamisesta salaisia myös asianomaiselta itseltään.
– valtaosassa vakuutusasioista pääpaino on lääketieteellisten seikkojen selvittelyssä.
– vakuutusoikeudellinen tuomioistuinkäsittely tapahtuu suljetusti ja kirjallisesti.

Laillisuusvalvonta Prinsessa Ruususen 100-vuotiaassa unessa?

Koko ”kahden lääkärin loukku” – lakipaketti on selkeästi perustuslain, eurooppaoikeuden, Euroopan ihmisoikeussopimuksen, YK:n yleismaailmallisen ihmisoikeuksien julistuksen velvoitteiden vastainen.

Joten ”kahden lääkärin loukku” –lakipaketti  saatettiin vakaan ja tarkan harkinnan kautta voimaan.  Juristitkin rikkovat siten todistetusti Suomessa joukolla lakeja. Ilman joutumista vastuuseen.

Vuosina 2007 – 2011 toiminut eduskunta ja hallitus vaikenivat siksi hyvin tiedossa olevista epäkohdista ja lainvastaisuuksista tiukasti. Yksi Suomen sisäisistä Berliinin muurien alueesta?

Minkämaalaisen työvoiman asialla esimerkiksi sdp/SAK ja kokoomus/Akava todellisuudessa ovat?

– Klikkaamalla kuvaa hiirelläsi, saat sen ruudullesi halutessasi isompana –


Harmaa hallinto on osa lähihistoriamme avaamatonta perimää

Onhan tämä pirullinen ja tappavaksi osoittautunut kokonaisuus valmisteltu alusta alkaen harmaan hallinnon alueelle kuuluvassa nelikannassa. Joka on tällä hetkellä yksi Suomen valtaeliitin tiukimmin varjelluista setelisolidaarisuuden alueista. Hyvä vinkki saadaan seuraavasta lausumasta.

Näin Suomen suosituin selvitysmies Lauri Tarasti Helsingin Sanomissa 30.5.2011 tiedotusvälineistä:

Odotin vaalirahoitusuutisia jo 2003 vaaleista. Niitä ei tullut. Media nukkui kuudet vaalit. Vasta Timo Kallin lausunto herätti.”

Lähde: Urheilua ja kulttuuria rakastava realisti – Kirjoittajana päätoimittaja Reetta Meriläinen, HS > Suomi 2017 artikkeli ”Hei päätoimittajat! – Ketä kannatatte?”

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Hallitusohjelman musta aukko täytetään harmaata hallintoa hyödyntäen.

Vasemmiston työelämälinjaukset sivuraiteille

Ay-taustainen Yrttiaho on alusta asti arvostellut vasemmistoliiton hallitusintoa. Hän lähti kuitenkin mukaan, kun puolue kaipasi työelämän asiantuntemusta hallitusneuvotteluihin. Lopputuloksesta on kuitenkin hänen mielestään tulossa pannukakku.

– Hallitusohjelmaan ei ole tulossa ainuttakaan vasemmistoliiton tai SDP:n työelämälinjausta. Kaikki tärkeät asiat haudataan tai siirretään kolmikannan ratkaistaviksi, Yrttiaho valittelee.

Lähde: Yle Uutiset 14.6.2011 –
Vasemmiston neuvottelijoilla joukkopako Säätytalosta

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Vakiintunut maan tapa täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit

Tämä edellinen palanen Yle – uutista vahvistaa, että Suomessa todellakin toimii isoksi kasvanut harmaan hallinnon alue. Tämänkin hallituksen toimesta tässä alla olevassa lainauksessa on isoja osioita, joita hoitaa perustuslakia avoimesti rikkova koneisto. Nelikanta.

Maan tapa täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit - Sami Parkkonen

Maan tapa täyttää järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit – Sami Parkkonen

Nelikantahan muodostuu kolmikannasta ja tarpeen mukaan muun muassa finanssialan korporaatioista eli pankeista tai vakuutusyhtiöistä. Ainakin tähän asti ne ovat voineet tehdä Suomessa ihan mitä ovat halunneet.

Nokian johtajana nykyisin toimivan Esko Ahon pääministeriajoilta kaivataan päättäjiemme ulostuloa liittyen Suomen 1990 – luvun pankkikriisin hoitotapoihin, joista saa lisätietoa esimerkiksi internetistä hakusanoilla:

Koiviston konklaavi
SYP1-SYP2
liikepankki Unitas
roskapankki Arsenal
Aktiv-Hansa Siimes

Valtiovarainministeriksi Iiro Viinasen jälkeen tullut Sauli Väinämö Niinistö nouseekin nyt valokeilaan. Hänen mahdollinen valintansa kokoomuksen presidenttiehdokkaaksi vuoden 2012 presidentinvaaleihin avaa mielenkiintoisen mahdollisuuden käydä julkista keskustelua ko. aiheista. Aiheista joiden vaikuttavuuksista ollaan toistaiseksi valtamediassa oltu varsin hiljaa.

Suomen ensimmäinen kansallinen ihmisoikeusohjelma vahvistuu 2011!

Tähän asti kaikki suomalaisiin liittyvät ihmisoikeuksien parantamiseen tähtäävät lupaukset ovat olleet enemmänkin tahroja paperilla.

Asiantuntijoina monesti käytettävät, esimerkiksi Ihmisoikeusliitto ja Oikeuspoliittinen yhdistys Demla ry, ovat vaarallinen yhdistelmä. Ainakin meidän tavallisten suomalaisten ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutumisen kannalta katsottuna. Ne kun ovat kansallisen korporatismin nomenklatuuran hallinnassa. Vasta ison jäävuoren huippu taitaa pikkasen pilkottaa veden pinnan yllä….

– Klikkaamalla kuvaa hiirelläsi; saat sen ruudullesi isompana –

Huom! Vakuutusoikeuden ja sen alaisten lautakuntien 1900-luvulla aloitettu ”kehittäminen” on edelleen pahasti kesken.

Pääministeri Kataisen hallitusohjelman sivulla 26 todetaan vakuutusoikeudellisen erityistuomioistuinjärjestelmän tiedossa olevista vittumaisuuksista/mulkkumaisuuksista jopa seuraavaa:

”Sosiaaliturvan muutoksenhakuprosesseissa vahvistetaan oikeudenmukaisen oikeudenkäynnin osa-alueita. Asianosaisjulkisuutta vakuutusoikeuden käsittelyssä parannetaan.”

Eli aivan suoraa vittuilua/mulkkuilua siis.

Koska ensin vuosina 2003-2007 rakennettiin kieroin potilaiden kyykytyskoneisto maailmassa ja nyt ollaan sitten tätä sikasysteemia ”vahvistamassa” ja ”parantamassa”. Muka oikeudenmukaisempaan ja asianomaisjulkisempaan suuntaan….

HE 12/2006 tehtiin mm. vakuutusoikeutta ja sen alaisia lautakuntia (suljettu ja kirjallinen tuomioistuinkäsittely) koskien tällainen muutos:

– vakuutuslääkärijäsenen lausumat ja siten perustelut ovat 80 vuotta päätöksen antamisesta salaisia myös asianomaiselta itseltään.

Tapaturma- ja ammattitautilainsäädännön paskamaisuuksista mainitaan seuraavaa:

”Työtapaturmavakuutus- ja ammattilainsäädännön uudistustyötä jatketaan sosiaali- ja terveysministeri-ön työryhmän ehdotusten pohjalta.”

Kumminkaan Kataisenkaan hallitusohjelmassa ei mainita sitä, että vakuutusyhtiöt ovat näissä työryhmissä täysin ylivertaisessa asemassa.

Nelikantainen toimintamalli ja lakisääteiset eli pakolliset vakuutukset ovat vakuutusyhtiöille miljardien eurojen rahasampo. Helppoa on sitten OP-Pohjolan ja Sampo/Ifin johtajien jankuttaa niiden yhtiökokouksissa epäkohdista kysyville potilasosakkeenomistajille, että ”noudatamme vain lakeja”.

Jotain hyvääkin tässä on.

Nähtävästi potilaiden yhteydenottoja on satanut sen verran päättäjien suuntaan, että näinkin isot tunnustukset on itse hallitusohjelmaan tehty.  Olkaa yhteydenottojen suhteen lisääntyvässä määrin rohkeita ja yhteydenottotapojen entistä luovempia.

Seuraavaksi pohjustus ja linkkaus siitä, kuinka selkeitä lainvastaisuuksia Suomessa korjataan. Tämäkin on maan tapaa.

Tätä maan tapaa suomalaisetkaan tiedotusvälineet eivät ole olleet kiinnostuneita repimään auki. Kuin eivät myöskään selvittämään esimerkiksi OP-Pohjolan ja Sampo/Ifin osakkeenomistajien rekisteristä, ketkä poliittiset päättäjät, virkamiehet, vakuutuslääkärit ja vakuutuslakimiehet omistavat niiden osakkeita. Joko suoraan, välikäsiyhtiöiden tai lähiomaistensa kautta toimien.

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Hallitusohjelman tekijät 2011
Lähetetty toukokuu 20, 2011 kirjoittanut Suomi 2017 – Suomi 2.0

”Helsingissä tänään perjantaina, 20.5.2011, käynnistyneet hallitusohjelmaneuvottelut ovat kaikilta osin mielenkiintoiset. Itseäni ainakin kiinnostaa tietää, kuinka paljon vaalirahoittajia istuu taas sorvaamassa hallitukselle ainakin nimellistä työohjelmaa.

Vaalirahoittajien läsnäolon tunnustaminen on mielestäni tärkeää, koska heidän intressissään on myös vahtia sitä, että hallitusohjelmaan ei päädy missään nimessä heidän asemaansa heikentäviä ohjelmakohtia. Kuten aiemminkin on tehty.

Otan esimerkin lakisääteisten eli pakollisten vakuutusten alueelta.

Ajatellaan tilannetta, jossa on tullut ilmi pahoja epäkohtia, jotka ovat selkeästi muun muassa perustuslain vastaisia.

Kabineteissa sovitaan, että ne on nyt pakko kirjata hallitusohjelmaan, jotta voidaan näyttää epäkohdista pitkään pommittaneille kansalaisille, että korjaamiseen tähtäävät toimenpiteet on otettu nyt tosissaan.

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

En muuten enää ihmettele, jos tämä sairas maan tapa ei yhtään päättäjiämme ennenaikaisesti tapa. Potilaita se kyllä tappaa. Turhaan ja ennenaikaisesti.

Olen seurannut lainsäädäntöön, toimeenpano- ja tuomiovaltaan liittyviä asioita jo vuodesta 1997 lähtien. Yhteydenotot päättäjiin päin ovat nykyisin kilpistyneet vakaan vaikenemisen Berliinin muureihin.

Toivottavasti suunta vaihtuu.

Alkaen vakuutuslääkäreistä ja vakuutuslakimiehistä. He voisivat aloittaa ulostulonsa julkisuuteen, kertomalla ensin omille lähiomaisilleen työnsä todellisen luonteen. Sen jälkeen asettumalla avoimesti julkisuuteen saamaan omakohtaista palautetta äärirajoille viemiensä potilaiden ja heidän lähiomaistensa palautteesta. Yhdessä yhtiöiden miljonäärijohtajien kanssa.

Pitkään Suomessa vallalla ollut ja satumaisia tuottoja vakuutusalalle tuonut DDR – tyyli on minun mielestäni tullut tiensä päähän.

DDR?

Deny = Kieltäminen, Delay = Viivyttäminen, Refuse = Kiistäminen

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Hallitusohjelman juridinen painoarvo on pyyhinpaperin luokkaa

Lopussa oleva .pdf-muodossa oleva pääministeri Kataisen hallitusohjelma on monelta osin vajavainen. Siitä puuttuvat muun muassa seuraavat perustiedot:

* hallitusohjelman tekoon osallistuneiden puolueen henkilöiden nimet ja pääasiallisin palkanmaksaja
* hallitusohjelmaan tekoon osallistuneiden lobbareiden nimet ja pääasiallisin palkanmaksaja
* mahdollisten vaalirahoittajien edustajien nimet ja heidän edustamansa organisaatiot

Hallitusohjelman juridinen painoarvo on nykymuodossaan olematon. Jatkossa hallitusohjelma alkaisi tai loppuisi esimerkiksi seuraavasti.

Uusi hallitus vakuuttaa aina hallitusohjelmanssaan sitä, että se tulee toiminnassaan noudattamaan perustuslain, eurooppaoikeuden, Euroopan ihmisoikeussopimuksen ja YK:n yleismaailmallisen ihmisoikeuksien julistuksen velvoitteita. Ainakin Suomessa ja suomalaisia koskien.

Sekä tunnustamaan ja korvaamaan vuosikymmeniä jatkuneiden, muun muassa lakisääteisissä vakuutuksissa tapahtuneet; ihmisoikeuksien ja oikeusturvan loukkaukset myös rahallisesti. Korkojen kera. Perustuslain 88§:n mukaisesti.

Ja vahvistukseksi vielä tasavallan presidentin, oikeuskanslerin ja hallitusohjelman pääneuvottelijoiden allekirjoitukset.

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Vanhanen kaipaa Kesärannan saunaa – Iltalehti 14.6.2011:

”Vanhanen on ajankohtainen henkilö jälleen syksyllä. Syyskuussa tiedotetaan Vanhasen uudesta eurooppalaisesta luottamustoimesta…”

Korporaatiot palkitsevat näin kautta aikojen yhden härskimmistä suomalaisista toimijoistaan? Keskeneräisistä asioista ei keskustella…

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Aiheeseen liittyvä Suomi 2017 artikkeli:

← Suomalainen sosiaaliturva EU:n alle
Suomen sisäiset Berliinin muurit murtumassa? →

– EU:n ja maan tapa esiin rehellisyydessä sekä avoimuudessa –

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Katso myös mistä valtamedia vaalirahoituksen suhteen edelleen vaikenee:
Eduskunnan puhemiehistön vaalirahoittajat

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Alla olevat liitteet ovat .pdf-muodossa:

Hallitusohjelma_Pääministeri Jyrki Kataisen hallituksen ohjelma 22.6.2011

Hallitusohjelma_Vanhasen hallitus 2003 – 2007

Hallitusneuvottelujen organisaatio_muok2705-1

Hallitusneuvottelujen organisaatio_13062011

Hallitusneuvottelijoiden_LOBBARIT_hallitusneuvotteluissa olleet_YLE 01702011

– – – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – – –

Mistä edellä kerrottu tapa toimia mahtaa olla peräisin?

Katsausta lähihistoriaamme – 10/2013 – linkin toiminta varmistettu 1.12.2015:
> Tapiolan Kalpala: Valtiojohdon pyydettävä anteeksi

– – – – – – – – – – – – – – – –
– – – – – – – – – – – – – – – –

Päivitys 7.10.2014
Aiheesta on ilmestynyt mielenkiintoinen kirja. Kustannusosakeyhtiö Siltalan tuotantona:

Lakien synty, Seppo Konttinen:

”Lainsäädäntövalta ei ole enää kansan valitsemalla eduskunnalla vaan perustuslain vastaisesti harvojen ja valittujen hallinnassa erilaisissa verkostoissa.”

Suomen perustuslain mukaan lainsäädäntövaltaa käyttää eduskunta.

Seppo Konttinen väittää uudessa kirjassaan Lakien synty, että näin ei ole. Hänen mukaansa lainsäädäntövalta on perustuslain vastaisesti harvojen ja valittujen hallinnassa erilaisissa verkostoissa. Kirjan mukaan lait syntyvät demokraattisen kontrollin ulottumattomissa, hämärissä työryhmissä ja toimikunnissa.

Kirjassaan Konttinen porautuu erityisesti eläke- ja verolainsäädäntöön.

**

”Hallituksilla on jo vuosien ajan ollut vanhentunut käsitys avoimesta ja demokraattisesta lainvalmistelusta”, Konttinen kirjoittaa.

”Ensin lyödään kiinni lakiesityksen pääkohdat, joista on sovittu hallitusohjelmissa, budjettineuvotteluissa ja kehysriihissä. Sitten kootaan sopiva porukka, johon kuuluu poliittisia virkamiehiä, etujärjestöjen palkollisia, painostusryhmien niin sanottuja asiantuntijoita ja kovaäänisimpiä sekavasta lobbarijoukosta.”

”Tässä menossa unohtuu avoin ja julkinen keskustelu vaihtoehdoista, joista päättäjäpoliitikot voisivat valita sen parhaan vaihtoehdon koko kansan eduksi.

Lakien sisältö muodostuu jo niiden suunnitteluvaiheessa erilaisissa työryhmissä. Kansanedustajat on tässä pelissä siirretty katsomon puolelle.”

***

Seppo Konttinen työskenteli Yleisradion taloustoimittajana vuosina 1974–2010. Konttinen on kirjoittanut muun muassa teokset Suomalainen ruokalasku (2011) ja Suora lähetys – Raportti Yleisradiosta (2012). Suomalainen ruokalasku palkittiin Niemi-säätiön 15 000 euron suuruisella tunnustuspalkinnolla.

* * * *

Lakien synty – kirjasta uutisoi sosiaalisessa mediassa Promerit.net 23.9.2014. Joten mielenkiintoista keskustelua kirjan aiheesta ja perustuslaista osoitteessa:
http://www.promerit.net/2014/09/lakien-synty-seppo-konttisen-uusin-kirja/
– linkki ei jostain syystä toiminnassa – tilanne 5.8.2015

Toimiva linkki kustantajan sivuille – toiminnassa 5.8.2015
http://www.siltalapublishing.fi/fi/kirja/tietokirjat/166/lakien-synty

* * * *

– Artikkelin linkit toiminnassa artikkelin julkaisun hetkellä –

 

Mainokset

Tietoja Suomi 2017 - Suomi 2.0

Vuonna 2017 Suomi täyttää 100 vuotta. Millaisessa Suomessa tuolloin elämme jää kaikkien tuolloin eloisasti elävien koettavaksi. Tässä blogissani pyrin valottamaan lähihistoriamme mustia aukkoja. Ruohonjuuritasolta valaistuina. Toivottavasti entistä elämänmyönteisempään Suomi 2.0 - versioon on mahdollista päästä myös käytännön elämässä. Nyt ja heti. Kansanvaltahan ei voi toimia jos kansa ei tiedä. Vain yhdessä toimien olemme enemmän. Muuten armottomien apparatsikkien Albania uhkaa.
Kategoria(t): "sutki sisko" ja "hyvä veli"-järjestelmät, apparaatti, apparatismi, apparatsikki, ay-liike, Euroopan ihmisoikeussopimus, Euroopan ihmisoikeustuomioistuin, kansalaisjärjestöt, keskusliitot, korporatismi, korruptio, maan tapa, mediasensuuri, Perustuslaki, politiikka, potilasjärjestöt, Suomen ihmisoikeustilanne, talouselämä, vaalirahaskandaali, vaalirahoitus, vakuutuslääkäri, vakuutusoikeus, yhteiskunta ja sidonnaisuudet Avainsana(t): , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

6 vastausta artikkeliin: Harmaa hallinto ja Suomen ihmisoikeustilanne 2011

  1. Tämä lukijapalaute täydentää aihetta katsauksella harmaan hallinnon ja Finngate-skandaalin lähihistoriaan; miten tähän järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit täyttävään tilanteeseen on tultu:

    ”Kiitos mahtavasta paketista tämän vuosituhannen aikana erittäin suunnitelmallisesti Vakuutusyhtiöidenliiton / Valtiokonttorin, Elinkeinoelämän valtuuskunnan, Lääkäriliiton ja Lakimiesliiton kanssa sovittujen ”tavoitteiden” mukaisesta ristiriitaisesta lainsäädännöstä, sekä voimassa olevien lakien ”soveltamisesta” takautuvasti LAKISÄÄTEISESSÄ TUOMIOISTUINJÄRJESTELMÄSSÄ:

    Joka perustettiin 01.01.1981 takautuvasti voimaan tulleella lailla (10.7.1981/586), muutetun ajantasaisen tapaturmavakuutuslain (20.8.1948/608) 53 §, 53a §, 53b §, 53c §, 53d § ja 53e §, sekä 54 § ja 54a § mukaisesti, kuten liitetiedostosta X (Liite xxx) ilmenee.

    LAKISÄÄTEISEEN TUOMIOISTUINJÄRJESTELMÄN TUOMIOISTUIMIA ovat 01.01.1981 takautuvasti voimaan tulleen lain (10.7.1981/586) 53 §:n 1 mom. perusteella, on 01.01.1982 voimaan tulleella Valtioneuvoston asetuksella (4.12.1981/839) perustettu; LAKISÄÄTEISEEN TUOMIOISTUINJÄRJESTELMÄ, jonka tuomioistuimia ovat:

    – Tapaturmalautakunta (31.12.2005 asti), jonka nimi on, (01.01.2006) Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunta – Vakuutusoikeus ja – Korkein oikeus.

    Suomen valtion ”käytännön” mukaisesti edellä mainittua ”Valtioneuvoston asetusta (4.12.1981/839) ei löydy ainakaan julkisista Finlex -tietokannoista.

    Vain lääkärliiton valvonnassa olevan koulutusohjelmassa olevan, VAKUUTUSLÄÄKETIETEEN ERITYISPÄTEVYYS -tutkinnon vaatimukset on hyväksytty Lääkäriliiton hallituksen kokouksessa 17.3.1994, sekä tarkistettu 29.1.2007 kokouksessa, kuten lääkäriliiton koulutus-
    ohjelmasta; http://www.laakariliitto.fi/koulutus/erityispatevyydet/vakuutus.html sekä liitetiedosta X (Liite xxx) ilmenee.

    Edellä mainituilla lakimuutoksilla ja Valtioneuvoston asetuksella perustetun LAKISÄÄTEISEN TUOMIOISTUIN JÄRJESTELMÄN, tuomioistuomet soveltavat voimassa olevia lakeja, asetuksia ja viranomaismääräyksiä vakuutuslaitosten ”tavoitteiden” mukaisesti, jotka lääkäriliiton hallitus on hyväksynyt, sekä kirjannut VAKUUTUSLÄÄKETIETEEN ERITISPÄTEVYYSTUTKINNON -tutkintovaatimusten mukaisesti.

    Näin Suomen valtio on ennakkoon varmistanut, että mitään Suomen valtion ratifioimia kansainvälisiä sopimuksia, kuten esim. ILO:n kolmikantaisesti sovittuja, asbestin käyttöä koskevia sopimuksia ja asbestista johtuvien ammattitautien korvauksista säädettyjä keskenään ristiriitaisia lakeja, sekä Suomen valtion 10.05.1990 ratifioimaa Euroopan yleissopimusta ihmisoikeuksien ja perusvapauksien suojaamiseksi tehtyjä artikloita ei ole noudatettu LAKISÄÄTEISEN TUOMIOISTUINJÄRJESTELMÄN tuomioistuimissa.

    Suomen valtion ja vakuutuslaitosten / Valtiokonttorin, sekä muiden ”etupiirien” yhteisten tavoitteiden mukainen uusien lakien ja lakimuutosten säätäminen, sekä niiden perusteella annettavien, asetusten ja viranomaismääräysten antaminen, sekä niiden säätämisen ja noudattamisen valvonta alkoi rapautua, jo ennen lain voimaan tuloa, kun Suomen valtio ei halunnut ottaa työntekijöilleen vakuutuksia ”valmistelussa sovitulla tavalla”, joten uuteen tapaturmavakuutuslakiin (20.8.1948/608) tehtiin ennen sen voimaan mm. uusi 9 §:§, jossa todettiin, että;

    – Valtiolla ei ole tässä laissa säädettyä vakuuttamisvelvollisuutta, mutta valtion varoista on valtion työssä sattuneen työtapaturman johdosta tämän lain mukaan suoritettava korvaus.

    Ajantasaisessa tapaturmavakuutuslaissa (608/1948) on alkuperäisenä ainoastaan 62 §, jossa todetaan, että;

    – Sopimus, jolla vähennetään korvaukseen oikeutetulta tämän lain mukaan tulevia etuja on mitätön.

    Kyseisellä lainkohdalla ei ole mitään merkitystä, kun se kumotaan vakuutuslaitosten lääkärien tapaturmavakuutuslain 41 d §:n mukaisilla ”kannanotoilla” kaikissa korvausasioissa 01.07.2004 alkaen.”

    Suomi 2017 kommentoi:

    Eli lakisääteisesti työtapaturmien ja ammattitautien varalle vakuutettujen, esimerkiksi perustuslaillisia, oikeuksia leikataan aina takautuvasti. Tämä merkitsee yleensä vakuutusyhtiöiden korvausvastuiden merkittävää leikkaamista, jonka ansiosta vahinkoja varten lakien mukaisia rahastoituja korvausrahoja voidaan vapauttaa osakkeenomistajien hyväksi.

    Mahdollisten vakuutettujen asemaan tehtävät pienetkin parannukset tulevat voimaan aina tietystä ajasta eteenpäin.

    Tykkää

  2. Tässä yksi Suomen sisäiseen Berliinin muurin pysähtynyt selvitysyritys.

    Selvityspyyntö koski vuonna 2008 tapahtunutta yritystä saada selville; miten, milloin, keiden toimesta, mihinkä asiakirjoihin perustuen vakuutuslääketiede ja vakuutuslääketieteen erityispätevyys ovat syntyneet sekä saavuttaneet lainvoimaisuuden. Niiden ylivertaista asemaa tavalliseen lääketieteeseen unohtamatta.

    Tässä kommentissa esille nostettujen Lääkäriliitton johtohenkilöiden ja toimihenkilöiden puoluepoliittinen tausta ei ole tiedossamme. Ainakaan toistaiseksi.

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Datum: Fri, 16 May 2008 10:30:46 +0200 (CEST)
    Från: ”Petri Salo” petri_salo_2000 @ yahoo.com
    Ämne: Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä

    Till: laakariliitto@fimnet.fi

    Kopia: kirjaamo.stm@stm.fi, oikeusministerio@om.fi, kirjaamo@teo.fi, kirjaamo.etela@laaninhallitus.fi, registratur.aland@lansstyrelsen.fi, kirjaamo.ita@laaninhallitus.fi, kirjaamo.lappi@laaninhallitus.fi, kirjaamo.lansi@laaninhallitus.fi, kirjaamo.oulu@laaninhallitus.fi

    Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä
    TIEDUSTELU JA ASIAKIRJAPYYNTÖ:

    Suomen Lääkäriliitolle

    TIEDOKSI:

    Sosiaali – ja terveysministeriö, Oikeusministeriö, Terveydenhuollon oikeusturvakeskus, Lääninhallitukset sekä Oikeusturvan vertaistuen ja yhteistyön foorumin jäsenet.

    Hyvää päivää kaikille Teille tasapuolisesti,

    Suomen Lääkäriliitto myöntää vakuutuslääketieteen erityispätevyyden.

    Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki r.y. ja laaja-alaisesti toimiva Oikeusturva-yhteisö pyytävät kohteliaimmin käyttöönsä Suomen Lääkäriliitolta tietoa vakuutuslääketieteen erityispätevyyteen liittyvistä perusteista.

    Seuraavat yksilöidyt asiakirjakokonaisuudet halutaan nähtäväksi ja asiantuntijoidemme käyttöön asiakirjakopioina.

    1. Esitys, mihin perustuu päätös perustaa vakuutuslääketieteen erityispätevyys.

    – Kyseinen esitys.
    – Milloin ja missä esitys on tehty.
    – Tiedot esityksen tehneistä henkilöistä.
    – Ketä tai mitä tahoa kukin kyseinen henkilö edusti/edustaa.

    2. Päätös, jossa päätetään perustaa vakuutuslääketieteen erityispätevyys.

    Halutaan nähtäväksi kyseinen päätös sekä vastaavat tiedot päätöksen tekijöistä kuin mitä kohdassa 1 on pyydetty esityksen tekijöistä.

    3. Esitys, mihin perustuu päätös siitä, että Suomen Lääkäriliitto on toimivaltainen myöntämään vakuutuslääketieteen erityispätevyys.

    Halutaan nähtäväksi kyseinen esitys asiakirjakopioina sekä vastaavat tiedot esityksen tekijöistä kuin mitä kohdassa 1 on pyydetty esityksen tekijöistä.

    4. Päätös, jossa päätetään, että Suomen Lääkäriliitto on toimivaltainen myöntämään vakuutuslääketieteen erityispätevyys.

    Halutaan nähtäväksi kyseinen päätös asiakirjakopioina sekä vastaavat tiedot päätöksen tekijöistä kuin mitä kohdassa 1 on pyydetty esityksen tekijöistä.

    5. Selvitys siitä kuka maksaa vakuutuslääketieteen erityispätevyyden vaatiman koulutuksen, minkä hintainen koulutus on ja saako kuka tahansa Suomessa laillistettu lääkäri osallistua vakuutuslääketieteen erityispätevyyteen tähtäävään koulutukseen?

    Edellä mainitut tiedot pyydän saada käyttöömme perjantaihin 30.5.08 mennessä.

    Mikäli pyytämieni tietojen saaminen käyttöömme ei ole jostain syystä mahdollista, niin pyydän Teitä antamaan asiasta tiedon kirjallisena ja voimassa olevine lainkohtineen Suomessa ja Euroopan Unionin alueella.

    Ystävällisin terveisin
    Petri Salo
    puheenjohtaja
    Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki ry
    puhelin 050 3302410
    Osa laaja-alaista Oikeusturva – yhteisöä
    http://ajankuva.blogspot.fi/

    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
    – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    VS: Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä
    Monday, 2 June, 2008 11:02 PM
    From: ”Risto Ihalainen” risto.ihalainen@fimnet.fi

    To: ”’Petri Salo'” petri_salo_2000 @ yahoo.com
    Cc: ”Hannu Halila” , ”Ulla Anttila” ulla.anttila@fimnet.fi

    Huomenta!

    Ohjaan viestinne Lääkäriliiton koulutusosastolle, jossa kysymyksiinne on saatavissa tarkin vastaus.

    Erityispätevyydet yleisesti ovat ammattikunnan myöntämiä, ja perustuvat kuhunkin pätevyyteen erikseen määritetyn opinto-ohjelman hyväksyttyyn suorittamiseen ja tenttimiseen.

    Ne perustettiin, kun EU:n direktiivi 90-luvulla puolitti silloisten yliopistollisten erikoisalojen lukumäärän, ja niiden tarkoituksena on viestittää tavanomaista syvempää perehtyneisyyttä ko. alueen kysymyksenasetteluihin. Kyseessä ei siis ole yliopistojen vastuulla oleva erikoislääkäritutkinto.

    Risto Ihalainen

    ——————————————————————————–

    Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä
    Friday, 6 June, 2008 4:44 AM

    From: ”hannu Halila” hannu.halila@fimnet.fi
    To: petri_salo_2000 @ yahoo.com
    Message contains attachments

    Vammatuneiden elämähallinnan ja perehtyön tuki ry – vastaus sahkopostitiedusteluun.doc (55KB)

    Hyvä Petri Salo,

    Ohessa vastaus sähköpostitieduteluunne.

    Ystävällisin terveisin
    Hannu Halila
    koulutusjohtaja
    Suomen Lääkäriliitto

    ——————————————————————————–

    LÄÄKÄRILIITTO – Hannu Halilan vastaus

    Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki ry
    puheenjohtaja Petri Salo

    Viite: sähköpostitiedustelunne 16.5.2008

    VAKUUTUSLÄÄKETIETEEN ERITYISPÄTEVYYDESTÄ

    Lääkäriliiton toiminnan yhtenä osa-alueena on koulutus ja koulutuksen edunvalvonta. Lääkäriliitto tarjoaa jäsenilleen koulutusmahdollisuuksia, johon sillä ammattijärjestönä on täysi oikeus.

    Lääketieteen nopea kehittyminen edellyttää täydennyskoulutusta koko ammattiuran ajan. Suomen Lääkäriliiton erityispätevyysjärjestelmä perustettiin vuonna 1993. Erityispäte-vyysjärjestelmä täydentää asetuksella säädettyä erikoislääkärikoulutusta ja tiedekuntien erikoislääkärien lisäkoulutusjärjestelmää, jotka eivät voi täysin kattaa lääketieteen kehit-tyvää kenttää. Järjestelmän tarkoituksena on tukea jäsenistön ammatillista täydennyskou-lutusta ja kehittymistä. Täydennyskoulutus on maassamme vapaaehtoista, mutta siitä huo-lehtiminen keskeistä tämän päivän työelämässä.

    Erityispätevyys on ammattijärjestön koordinoima täydennyskoulutusjärjestelmä, jonka piirissä olevia ohjelmia ei lainsäädäntö säätele.

    Lääkäriliiton hallituksen 17.3.1994 perustama vakuutuslääketieteen erityispätevyys on yksi 32 ohjelmasta, joissa esityksen on tehnyt ja käytännön vastuutahona toimii täydennyskoulutusta järjestäviä lääkäriyhdistyksiä.

    Kyseessä on osaamisalue, jolla on mahdollista hankkia opintokokonaisuus (käytännön palvelu, teoreettinen koulutus ja mahdollinen kuulustelu).

    Lääkäriliiton myöntämä erityispätevyystodistus on epävirallinen koulutustodistus, jonka suorittamista ei ilmoiteta muille tahoille.

    Erityispätevyyksien ohjelmakuvaukset ovat luettavissa osoitteessa:
    http://www.laakariliitto.fi/koulutus/erityispatevyydet/index.html

    Helsingissä 6.6.2008

    Ystävällisin terveisin
    Hannu Halila
    Lääkäriliiton koulutusjohtaja

    ——————————————————————————–

    Lähettäjä: Petri Salo [mailto:petri_salo_2000 @ yahoo.com]
    Lähetetty: 3. kesäkuuta 2008 8:07

    Vastaanottaja:

    heikki.palve@fimnet.fi; risto.ihalainen@fimnet.fi; jaana.heinonen@fimnet.fi; jukka.siukosaari@fimnet.fi; markku.kojo@fimnet.fi

    Kopio:
    liisa.hyssala@stm.fi; paula.risikko@stm.fi; tuija.brax@om.fi

    Aihe: Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä

    Hyvää päivää Suomen Lääkäriliittoon,

    Otan Teihin uudelleen yhteyttä saadakseni vastauksenne alla olevassa viestissä esittämiini kysymyksiin, joihin sain lopussa olevilta asiaan liittyviltä ministeriöiltä ja viranomaistahoilta automaattiset kuittausviestit 16.5.08 lähettämäni sanoman perillemenosta.

    Saatan tämän viestin samalla vielä tiedoksi avainministeriöiden ministereille.

    Odotan kohteliaimmin vastaustanne tämän muistutusviestin pohjalta perjantaihin 6.6.08 mennessä.

    Ystävällisin terveisin
    Petri Salo
    puheenjohtaja
    Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki ry
    puhelin 050 3302410
    Osa laaja-alaista Oikeusturva – yhteisöä:
    http://ajankuva.blogspot.fi/

    ——————————————————————————–

    Vakuutuslääketieteen erityispätevyydestä
    Thursday, 14 August, 2008 4:37
    From: ”Petri Salo”

    To:
    heikki.palve@fimnet.fi, risto.ihalainen@fimnet.fi, hannu.halila@fimnet.fi, ulla.anttila@fimnet.fi, laakariliitto@fimnet.fi, kirjaamo@vnk.fi, kirjaamo.stm@stm.fi, oikeusministerio@om.fi, kirjaamo@okv.fi, eoa-kirjaamo@eduskunta.fi, kirjaamo@teo.fi

    Cc:
    kirjaamo.etela@laaninhallitus.fi, registratur.aland@lansstyrelsen.fi, kirjaamo.ita@laaninhallitus.fi, kirjaamo.lappi@laaninhallitus.fi, kirjaamo.lansi@laaninhallitus.fi, kirjaamo.oulu@laaninhallitus.fi

    Hyvää päivää kaikille tasapuolisesti,

    Uudistan vielä kerran tämän viestini lopussa olevan 16.5.2008 tekemäni tiedustelun.

    Oheistan liitteenä Suomen Lääkäriliiton koulutusjohtaja Hannu Halilalta 6.6.2008 saamani vastauksen, joka ei vastaa esittämiimme avoimiin kysymyksiin kuin murto – osin.

    Pyydän kohteliaimmin Suomen Lääkäriliitolta kuittauksen ensitilassa siitä, että tuleeko Suomen Lääkäriliitto ollenkaan vastaamaan tähän tiedusteluumme?

    Mikäli kysymyksen asettelussamme ja tiedustelussamme on jotain epäselvyyksiä, niin pyydän ystävällisesti ottamaan yhteyttä allekirjoittaneeseen.

    Odotamme Suomen Lääkäriliitolta kokonaisvastausta 16.5.2008 kohdittain esittämiimme kohtiin maanantaihin 1.9.2008 kello 15 mennessä.

    Ystävällisin terveisin
    Petri Salo
    puheenjohtaja
    Vammautuneiden elämänhallinnan ja perhetyön tuki ry
    puhelin 050 3302410
    Osa laaja-alaista Oikeusturva – yhteisöä:
    http://ajankuva.blogspot.fi/

    1. Jakelu Suomen lääkäriliittoon:
    Suomen Lääkäriliitto – Heikki Pälve, toiminnanjohtaja
    Suomen Lääkäriliitto – Risto Ihalainen, varatoiminnanjohtaja
    Suomen Lääkäriliitto – Hannu Halila, koulutusjohtaja
    Suomen Lääkäriliitto – Ulla Anttila, koulutussihteeri

    2. Jakelu kirjaamoista edelleen seuraaville ministereille:
    Valtioneuvoston kanslia – Pääministeri Matti Vanhanen
    Oikeusministeriö – Oikeusministeri Tuija Brax
    Sosiaali- ja terveysministeriö – Sosiaali – ja terveysministeri Liisa Hyssälä
    Sosiaali – ja terveysministeriö – Peruspalveluministeri Paula Riisikko

    3. Jakelu kirjaamoista edelleen valtakunnan tason laillisuusvalvojille:
    Oikeuskanslerin virasto – Oikeuskansleri Jaakko Jonkka
    Eduskunnan oikeusasiamiehen kanslia – Eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Paunio
    Terveydenhuollon oikeusturvakeskus – Ylijohtaja Jukka Männistö

    4. Tiedoksi alueellisille laillisuusvalvojille:
    Lääninhallitusten kirjaamot

    ——————————————————————————–

    Tilanne 2.8.2011

    Kyselyn saaneet henkilöt ovat vaienneet, joten lopputulemana voidaan tässä vaiheessa pitää sitä, että vakuutuslääketiede ja vakuutuslääketieteen erityispätevyydellä ei olemassa mitään lakiin ja tiedemaailmaan kriteereihin perustuvaa asemaa.

    Muistakaa pysäytellä ja kysyä päättäjiltämme rohkeasti aiheesta. Missä tahansa heitä tulette näkemään. Muuten vakaan vaikenemisen kulttuuri jatkaa eloaan.

    Tykkää

  3. Finngate skandaali vakuutusalan ympärillä ja sisällä sakenee.

    1.
    Sosiaali-ja terveysministeri Risikon vakuutuslääkärijärjestelmää läpivalaisevan työryhmän kokoonpano ja asiakirjat salaiset. Sosiaali-ja terveysministeriön tiedotti työryhmän toiminnasta ensimmäistä kertaa 18.6.2012.

    Tästä linkistä sosiaali-ja terveysministeriön johtaja Heli Backmanin ja hallitussihteeri Inka Hassisen vastaukseen 24.8.2012 >>>
    https://twitter.com/Suomi2017/status/240405135593971713/photo/1/large

    2.
    Vakuutuslääketieteen ja sen erityispätevyyden laillisuusperusta, päätösasiakirjat ja päätöksiä tehneet henkilöt ovat edelleen sosiaali-ja terveysministeriön peittelyn kohteena. Ministeriön 21.2.2012 antaman vastauksen allekirjoittajina hallitusneuvos Pekka Järvinen ja lääkintöneuvos Taina Autti. Selvityspyynnön tekijänä Vakuutusongelmaisten liitto ja puheenjohtaja Hannu Kukkonen.

    Hyviä uutisia >>> http://ajankuva.blogspot.fi/2012/08/hyvia-uutisia.html

    3.
    Kesän 2012 on uutisoitu paljon vakuutusoikeuteen ja vakuutuslääkärijärjestelmään liittyvistä epökohdista. Kuitenkin hylkäävät ja ilman tosiasiallisia perusteluita tehtävät hylkäävät päätökset syntyvät vakuutusyhtiöissä. Siksi erittäin merkittävää julkista valtaa käyttävien vakuutuslääkärien ja vakuutuslakimiesten perustiedot tulee olla julkisia. Samoin kuin jlkisuuden valokeilaa tulee suunnata kaikkiin lakisääteistä eli pakollista vakuutusturvaa hoitaviin vakuutusyhtiöihin.

    Tästä linkistä vakuutuslääkäreihin liittyvään katsaukseen >>> https://suomi2017.wordpress.com/vakuutuslaakarilista/

    * * * * * * * * *

    Lakisääteinen tapaturmavakuutus

    Vakuutusmaksut 700 miljoonaa Euroa
    Vakuutuskorvaukset 400 miljoonaa Euroa
    Kulut 40 miljoonaa Euroa

    Lähde: MOT – Törmäys ja tyrmäys 23.8.2010 klo 20:00 TV1

    Eli puhdas ja täysin riskitön voitto on vakuutusyhtiöille 260 miljoonaa euroa! Siis yhdessä vuodessa ja kate eli voittoprosentti on huikeat 37 prosenttia liikevaihdosta!

    * * * * * * * * *

    Tykkää

    • Miksi näin kovat katteet?
      Tapaturmavakuutus tarkoittanee työantajien maksuja käyttämästään työvoimasta. Perittyjen maksujen määrä on yllättävän suuri verrattuna korvausten määrään. Tässä on jotain huijausta. Itse kysymys on, mitä järkeä on ylläpitää ylilaskutusta? Tämä kutsuu huijarit ja rosvot paikalle.

      Tykkää

    • Jotain järkeä tässä pitää olla.
      Tässä ehdotelma syyksi. Työsuojelua on kyllä Suomessa kehitetty ja tapaturmien esiintymisien lukumäärät tehtyjä miestyövuosia kohti ovat voineet muuttua sekä tapaturmien vakavuus maksettavien korvauksien suhteen muuttuu myös, jos vammautumisia ei esiinny ja ne eivät estä jatkamista työssä.
      Tapaturmavakuutus on ilmeisesti esimmäinen lakisääteinen vakuutus, joka on ilmeisesti välttynyt tappioita tuottavilta kasinoseikkailuilta.

      Tykkää

  4. pj1968pietro sanoo:

    kyllähän Nordea ja vakuutus yhtiöt yhdessä vakuutus lautakunnissa häärää ja väärä tyyli jättää korvauksia maksamatta tekaisten holhouksia ja jakaa osinkoja
    kyllä samat oikeudet ovat onnettomuus uhreilla kuin konserni johdolla saada tuloja

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s